Sunday, December 14, 2008

Bila semboyan telah berbunyi

Duduk di bangku di pagi hari, berbicara dengan pemuda yang kacak berkopiah putih, dia tersenyum..."Apa perlu aku melakukannya?"katanya dengan nadanya yang lemah. Jawabku.."YA! Kau perlu melakukannya!Kerana kau telah meniup semboyan itu!"

Apa semboyan itu?


Semboyan itu adalah syahadah Tainmu..9 kali sehari kau meniup semboyan...bila semboyan telah berbunyi, maka bersedialah kamu di medan peperangan!


"Ash hadu..."

Aku bersaksi tiada tuhan melainkan ALLAH dan aku bersaksi Muhammad itu Utusan ALLAH


"Ash Hadu"

Aku naik saksi tiada tuhan melainkan ALLAH dan aku naik saksi Muhammad itu Utusan ALLAH!


Kita di dunia peperangan minda. (Ghawzul fiqr). Maka tiada alasan untuk kita mempertahankan aqidah perjuangan kita. Jangan kita menafikan dan jangan kita menyatakan alasan bahawa kita belum bersedia. Bahawasanya sesungguhnya, jiwa dan raga kita telah kita serahkan pada ALLAH. Matlamat kita dan masa depan kita kita serahkan pada ALLAH. Bila mana semboyan tadi dibunyikan. (dengan penuh keyakinan dan kesungguhnya kita melafazkan saksi kita Syahadah Tain). Maka disitu kita telah berikrar sepenuh jiwa dan raga untuk berjuang menegak Kalimah Cinta Agung..Kalimah Maha Karya...yang melimpah ruah segenap pelosok dunia..mewah raya Dunia dengan kalimat itu. Syahdu hati...Berjuang di sebalik tembok penghalang yakni TAKUT DAN MALAS! Maka dengan sesungguhnya jiwa dan raga itu yang tiada kalimat berputus asa, bermalas-malas dan bersahaja.

AYuh....semboyan telah berbunyi..

Jangan sampai ketinggalan..

Jangan sampai kita dikira malas..

Jangan sampai air mata berdarah mengalir..

Jangan sampai hati busuk menular ke jiwa..

Jangan...

Jangan...

Jangan...


AYuh! SEMBOYAN TELAH BERBUNYI


Pemuda bersyahadah...Pemudi Bersyahadah...bila mana dia betul betul memperakui KEESAAN ALLAH YANG MAHA PERKASA...betul betul memperakui KEBENARAN RASULNYA NABI MUHAMMAD S.A.W...maka dia memang betul-betul telah bersedia mengharungi perjalanan yang berduri itu. Biar lautan api...biar ombak menggila...Dihamburnya semua...UNTUK membuktikan SEMBOYAN YANG TELAH BERBUNYI itu benar-benar berbunyi.


Jiwa yang mekar

Syukrani

No comments:

Post a Comment