Monday, February 25, 2008

Menjenguk sebentar..


Kadang-kadang, jiwa ini tersentuh juga dengan perilaku manusia yang leka dan lalai dengan perkembangan politik..
Kadang- kadang hati ini terguris dengan sentuhan tipu daya dan dugaan dari manusia yang tamak dan bongkak serta berperilaku seperti munafiq yang tidak berjaya lakonannya.
Kadang-kadang itulah yang menjadi satu nadi dalam diri dan terus resah diraba penipuan dan kekesatan dasyat 'mereka' itu.

Menjenguk kepada Pilihan rayake 12 kali ini, adalah merupakan satu chapter yang sangat-sangat penting dalam sejarah malaysia untuk membentuk masyarakat malaysia yang akan menuju kebinasaan atau menuju kepada Khair(Kebaikan). Dasar pilihan raya kali ini sangat jelas sekali adalah mengenai isu-isu yang sangat penting. Antara kalah dan menang. Tipu dan benar. Palsu dan Asli. Bohong dan jujur. Dan mood pilihan raya kali ini tidak lain tidak bukan, adalah mood yang sangat sesuai untuk menukar kerajaan teraju Barisan Nasional.

Semakin hari semakin nampak kebenaran mengenai kepalsuan dan keaslian dalam pertandingan pilihan raya kali ini. Dan jelasnya, ketidak adilan ini boleh dinilai sendiri oleh warga malaysia. Jika tidak cukup intelek...dan tidak cukup bijak..sah sah trang tang-tang ditipu oleh median yang penuh karut marut serta banyak carca merba tipu daya. Yang menjadi mangsa tidak lain tidak bukan adalah kita sendiri dan juga masyarakat warga malaysia.

Ayuh buktikan keintelektualan kita. Buktikan pada semua penipu itu, kita mahukan kejujuran dan keikhlasan dalam pertandingan ini. Buktikan kepada mereka ini, bahawa kita sudah pandai menilai kebenaran. Dan kita pasti bersama bangkit dari tidur dan khayalan palsu ini untuk merombak negara yang disayangi ke arah kecermalangan, kegemilangan dan ke arah Kejujuran dan keikhlasan yang nyata dan jelasnya hanya untuk keredhaan ALLAH S.W.T. Bukannya untuk kebanggaan manusia mahupun bangsa.

No comments:

Post a Comment