Monday, July 30, 2007

Di mana kita?


Hari ini jiwa terit kepenatan, kuliah bermula minggu ini, hati tetap sepi...

Sepikan apa?

Lantas sebenarnya hati ini telah jatuh cinta, lantaran cinta itu persisan dari Sifat Maha Penyayang ALLAH Subhanallah..

Sepi..sepi...mencari rindu yang berjauhan...menusuk kalbu hati, pasti di alpakan bisikan syaitan yang bermadah-madah syahwat nafsu..

Kepinginan pelik-pelik bersandiwara dalam diri...

ADuh...

Di mana kita ini?kata hati, dimana kita? DI dunia yang fana? Jiwa yang Lara? Kekarutan ini mengkhayalkan diri?


Nastolgia kelmarin menghantui diri...

AKu bukan lagi anak-anak kecil..

AKu sudah dewasa memikirkan perjalanan hidupku...

Justeru itu, di mana landasanku sebenar?Cair di sebalik kata-kata yang menghangatkan hati..AKu pun lena dalam dakapan syahwat Nafsu..melayari pejalanan yang sia-sia..

Lantas ku letak Nafsu sebagai tuhan?????????
Adakah aku gila????

Tidakkah ku lupa bahawa yang menjadikan aku adalah diriMU? tidakkah aku lupa bahawa sebenarnya aku ini adalah hambaMU?

O..ALLAH!bantulah hambaMU ini, yang lupa dan leka..

Tidakkanku lupa detik-detik saat2 janji setiaku padaMU..

Surah Al A'raaf ,ayat 172 merangkam seribu pasti

Firman ALLAH kepada roh " Oh ROh, siapakah tuhanmu? Jawap ROh" ENgkaulah tuhanku, dan aku bersaksi padaMU"

Saat itulah saat yang paling indah, hati masih suci, dan melihat keindahan dan kebesaran ALLAH yang tiada tandingannya.

Adakah kau lupa???

Di mana kita?


DI mana kita-????

di rumah ALLAH?

di Syurga ALLAH?
di mana kedudukan kita?

neraka???
Munafiq????
kita siapa????


Puisi

No comments:

Post a Comment