Monday, September 7, 2009

Aku semakin liar

Aku semakin meliar...
Ku hilang arah tanpa petunjuk Ilahi..
Semakin kelam gusar hati meronta..
Buas serakah berteriakan ganas..
Bagai ombak memecah tebingan..
Berderaian air bersepahan..

Ya ALLAH,
aku rasa aku semakin jauh dariMU,
semakinku kejar semakin kehilangan,
namun hakikatnya,
Engkau sentiasa disisiku..

Engkaulah tempatku berserah,
meratap dosa dan piutang yang bergunungan,
tak keruan,
tak lena,
menusyuk ke jiwa,
selagiku senyap menyepi.

Ya ALLAH,
kembalikan aku ke landasanMU,
aku tidak lagi mampu,
berkhayalan di fantasi,
aku lemah..
aku memerlukanMU

3 comments:

  1. salam ukhwah.

    akhi.telah disebut dalam Quran,manusia ni lalai.lupa.lemah.bodoh.dan macam2 lagi.Allah telah sebutkan dalam Quran.

    cuma dalam menjadi kuat,kembalilah kepada sumber kekuatan,ya'ni Allah sendiri.

    blog nta sgt bagus.teruskan mnulis.

    ana mntk maaf tntg isu dengan yayasan amal waktu yg lepas.mungkin ada beberapa isu yg brlaku.

    lawatlah blog ana www.cetusanminda.wordpress.com

    salam..

    ReplyDelete
  2. kurangkan perbalahan, tingkatkan perpaduan,perkasakan Organisasi, kerahkan tenaga, pergiatkan Aktivi, Pergandakan DAKWAH Islamiyyah!

    InshaALLAH, kita beroleh "Khoir"

    ReplyDelete